Recension av Hur man gör succé på dårhus av Emmy Abrahamsson

Ståuppkomikern Maja blir bortförd av polisen och tvångsinlagd på psykakuten, i boken får vi följa två tidslinjer, den inne på psykakuten där man vill ge mediciner men inget mer och det som ledde till att Maja hamnar där till slut.

Jag köpte denna bok eftersom jag läst och verkligen gillade hennes tidigare bok hur man förälskar sig i en man som bor i en buske (kortare titlar tack 😊 ) och kommer ihåg att jag skrattade ett antal gånger till den boken. Kände jag behövde en paus från Anna Janssons Maria Wern serie så tänkte ett utmärkt tillfälle att läsa denna och få skratta.

Tyvärr måste jag erkänna att den här boken inte gav mig särskilt många skratt. Med tanke på att Maja som boken trots allt handlar om är en ståuppkomiker tycker jag att jag borde fått mer än några enstaka fniss. Å andra sidan handlar boken om psykisk ohälsa som är svårt att skämta om. Jag tycker boken är mycket intressant och bra skriven även om den inte gav mig det jag förväntade mig, en lättsam, smårolig kort bok. Istället blev jag serverad, visserligen en kort bok men som tar upp starka ämnen och slutar på ett väldigt konstigt sätt.

Jag tycker man ska läsa boken absolut, men var beredd på besvärande ämnen.

Recension av Jessica

Allmänt Emmy Abrahamsson, bokblogg, bokrecension, böcker, litteratur, läsa, nyläst, r man gör succé på dårhus, recension Permalink0
Till top